لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
مدرسه
تاریخ نخستین گونه
مدرسه را به طور خلاصه می توان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده می شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدن های همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنت های هزار ساله دنیاهای کلاسیک و خاور نزدیک کهن از طریق امپراطوری های بیزانس و به روی معماری مسجد، مناره و مقبره بر جا گذارده بودند. ولی مدرسه، پاسخی به نیازهای معینی از جامعة اسلامی بود؛ مدرسه طراحی شده بود تا در خدمت یک نهاد کاملا ابداعی قرار گیرد. افزون بر آن، مدرسه مخلوق تمدنی خودباور، شکل یافته و نزدیک به اوج توفیق خود بود: نخستین مدارسی که از آنها در متون یاد می شود مدارس قرن دهمی خاور ایران است.
در این زمان معماری اسلامی سبک های خود را توسعه داده و فکر تبدیل پذیری انواع بنا به یکدیگر نیز – با همین درجه اهمیت امری شناخته شده بود که رباط های تونسی نشانگر آن است. از این رو معماران قرن دهم برای الهام، اختیار جستجو در معماری خود را داشتند. ممکن است این تبدیل پذیری، همانگونه که می توان از حدیث منقول از ابوهریره استنباط کرد، در اعتقاد فرد مسلمان ریشه دوانده باشد: «هر کس به قصد تعلیم و تعلم نیکیها به مساجد ما گام نهد بسان مجاهدان فی سبیل الله است». بدین طریق فعالیتهای آموزشی، عبادی و به خصوص جهادی به یکدیگر پیوسته اند. عملا، بعضی از ریشه های مبهم مدرسه چنین به ذهن متبادر می سازد که نمونه های اولیه این مدارس چیزی جز نهادهای دولتی نبوده اند، که برای این امر خاص طراحی شده و در همین جهت عمل می کردند.
این نهاد به آرامی و با گامهایی طبیعی رشد کرد، و احتمالا متداول شدن آن به واسطة تغییر عمده ای بود که در شیوة آموزش به وجود آمد. در سده های نخستین اسلام اطلاعات صرفاً به طریق دیکته به شاگردان منتقل می شد. از قرن دهم، اگر پیش از آن نباشد، این شیوه آموزش همراه با تشریح و تفسیر «تدریس» شد که به نوبة خود با مباحثه و مناظره توأم بود. بدیهی است که مسجد برای چنین امری، فضایی مناسب نبود و این هم درست نبود که طلاب فقیر در مناره مسجدی بخوابند که در آن درس می خواندند.
در آغاز، مدرسه اطاقی در خانه خود مدرس بود و طبعا مراد از آن صرفا فراهم آوردن فضایی برای درس خواندن طلاب بود نه اینکه در آن بخوابند. نمی توان به دقت گفت که چند سال طول کشید تا این حالت منتهی به تدبیری تا حدی رسمی و دائمی گردید. ولی شواهد بدست آمده از کاوشهای مورخین امروزی که بر روی دوره های پیش از عهد سلجوقی کار می کنند، دلالت بر این امر دارد که دورة حیات «پیش ازتاریخ» مدرسه حداقل به یک قرن و نیم پیش از زمانی برمی گردد که سلاجقه به مدرسه شکل یک نهادی رسمی دادند. به هر حال، بسیار بعید به نظر می رسد که این مدارس اولیه اساساً بناهایی عمومی بوده باشند. تعداد آنها خود دلالت بر این واقعیت دار. به سال 416/6-1025 بیش از بیست مدرسه در شهر کوچک ایالتی ختال گزارش داده شده که هر کدام از آنها دارای موقوفاتی نیز بوده اند. حرکت تبلیغی کرمیه، که در سدة دهم و یازدهم در بخش خاوری ایران از قدرت زیادی برخوردار بود، تمایلات سیاسی و مذهبی مشخصی داشت و مدارس و خانقاههای متعددی از سوی پیروان آن فرقه ساخته شد. غزنویان نیز موقوفاتی را به مدارس اختصاص می دادند تا اسلام را در سرزمین معاندین کافر غور، احتمالا از طریق اعزام هیئت هایی از سوی کرمیه، انتشار دهند.
این گونه بنیادها، بیش از همه باید در بستر سنت پایدار شده مدرسه سازی در شهرهای بزرگ ایران شرقی دیده شود. بهترین مورد مستندسازی شده آن نیشابور است که در آنجا حدود سی و هشت مدرسه پیش از تأسیس نظامیه بزرگ آن شهر (حدود 450/1068) گزارش شده است. ظاهرا قدیمی ترین آنها، که در منابع از آن یاد شده، مدرسه میان داهیه است. این مدرسه احتمالا در پایان قرن نهم بنیان گذارده شده و بولیه ( Bulliet ) دلایل قانع کننده ای آورده تا ثابت کند که آن نخستین مدرسه نبوده است. بعضی از این بناها یا توسط معلمینی بر پا شده که در آن آموزش می داده اند، یا توسط اهل تصوف، یا توسط ثروتمندان برجسته ای که گاه تولیت مدرسه را در طول قرنها به اعضای خاندان خود می سپردند. اتصال مدرسه به خانة بانی آن امری معمول بود و گاه خود خانه تبدیل به مدرسه می شد. غالبا مدرسه در جوار و یا درون مسجدی قرار می گرفت و بانی و یا مدیر آن می توانست در آن دفن شود. برخی از مدارس نیشابور چون تحت توجهات حاکم وقت بوده اند، لذا دارای اهمیت خاصی هستند. مثلا پیش از سال 372/3-982، مدرسه این فورک را حاکم سیمجوری ایجاد کرد؛ برادر محمود غزنوی مدرسه السعیدی/ سعدیه را به سال 390/1000-999 بنیان گذارد؛ طغرل بیگ، سلطانی سلجوقی، مدرسه سلطانیه را به سال 437/6-1045 ساخت. در قرن بعد نیز می باید دیگر شاهزادگان سلجوقی مدارسی را در مرو، بغداد، اصفهان و همدان ساخته باشند. بدین ترتیب بنظر می رسد که مقدم بر سرمایه گذاری حکومت، این نوع بناها دارای سابقه ای قابل توجه بوده اند و نمونه هایی که شاید قدیمی ترین مدارس باقیمانده از گذشته باشند- نظیر بنای سمرقند منتسب به 3/4 ابراهیم اول قره خانی (60-444/68- 1052)، مدرسه معروف خواجه مشهد در تاجیکستان که مشابه و شاید هم عصر بنای قبلی است- نمایانگر این نکته هستند، ولی برنامه ساختمانی در مقیاس عظیم و با اهداف سیاسی مشخص، که توسط نظام الملک آغاز شد، اساسا پدیده ای نو بود.
ریشه های معماری
خاستگاه مدرسه در شرق ایران است و همین امر جستجوی ریشه های معماری این نهاد را در آن منطقه روشن می کند. دو شق محتمل وجود دارد، که اگر یکی را بپذیریم آن دیگری را باید کنار بگذاریم.
اولی، شصت سال پیش توسط بار تولد و با زیرکی خاص او ابراز شده است که می خواهد مدرسه را با Vihars بودایی مرتبط سازد که در آسیای میانه و افغانستان دیده شده است. مکتب بودایی در سده های پیش از فتح مسلمانان این منطقه را اشباع کرده بود و دور از ذهن نیست که نهادی بودایی که کارکردهای عبادی، آموزشی، زندگی اجتماعی و تدفینی را در هم آمیخته، توانسته باشد در ارتباط با شکل گیری مدارس اولیه مؤثر گردد. پیش گویی بار تولد با کشف یک چنین محوطه ای در ادژینه تپه Tepe Adzhina واقع در شمال بلخ تأیید شد. این محوطه مشتمل بر یک مجموعة مرکب از دیر و استوپا است که کلا از دو قسمت مساوی تشکیل شده و بوسیلة گذرگاهی به یکدیگر مرتبط هستند. هر یک از این قسمتها حدود پنجاه مترمربع مساحت دارد. هر دو عنصر دارای نقشة چهار ایوانی و یک حیاط مرکزی است. قسمت مربوط به دیر، علاوه بر حجره های متنوع فرعی، مشتمل بر بناهای جدید، حجره هایی برای راهب ها و تالار اجتماعات بزرگی است که همگی آنها با یک راهرو به یکدیگر مرتبط می شوند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 327 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
هندسه کاربردی رشته مهندسی معماری
هدف :
چگونگی استفاده از ابزار و وسایل ترسیم و تسلط بر آنها.
آشنایی با علائم و قراردادهای ترسیم نقشه برای ثبت و انتقال اطلاعات مختلف.
روشهای ترسیم و ارائه یک بنا بصورت دو بعدی.
ترسیم اشکال سه بعدی از روی تصاویر دو بعدی.
قدرت بخشیدن به تصور فضایی.
آشنا نمودن ترسیم جسم سه بعدی به روی صفحات از طریق قوانین خاص.
کسب توانایی درک و تجسم احجام و دخل و تصرف در آنها.
موضوع:
این درس اهداف خود را از طریق موضوعات زیر بطور موازی دنبال می کند:
1- به دانشجو آمادگی آنرا می دهند که در ذهن خود فضای مورد نظرش را تجسم کند، از هر زاویه ای به آن نگاه کند، در آن دخل و تصرف به عمل آورد و به درک جامعی از آن حجم و فضا دست یابد.
2- توان درک نقشه های معماری و نیز ترسیم دقیق و درست آنها را تقویت می کنند و سرفصلهای زیر را شامل می شوند:
1- به دانشجو آمادگی آنرا می دهند که در ذهن خود فضای مورد نظرش را تجسم کند، از هر زاویه ای به آن نگاه کند، در آن دخل و تصرف به عمل آورد و به درک جامعی از آن حجم و فضا دست یابد.
این تمرینها مبتنی بر سرفصلهای زیرند:.
- شناخت و تصویر کردن خطوط، سطوح، احجام.
تصویر نمودن احجام بر روی صفحات افق و قائم تصویر.
برش احجام با صفحات مختلف و دوران، ترکیب، تسطیع، ترفیع و تداخل آنها.
- تکرار و گسترش احجام و درک فضایی از احجام حاصله و تصور و تصویر نمودن آنها.
- یافتن و تصویر گسترده احجام.
- درک و ساخت احجام از طریق تصاویر آنها.
- انواع روش های نمایش تصاویر را بشناسند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
امنیت در معماری نرم افزار
فهرست مطالب
تعریف معماری نرم افزار
جایگاه امنیت در معماری نرم افزار
مراحل مدل سازی تهدید ها
الگوهای امن در معماری نرم افزار
2
معماری نرم افزار
ساختاری از سیستم که شامل
مولفه های سیستم ،
ویژگی های قابل مشاهده آنها در سطح سیستم و
روابط بین آنها می باشد
به معماری نرم افزار طراحی سطح بالا
(top-level design) نیز می گویند
3
معماری نرم افزار
Architecture
relations
component
component
component
ذینفعان (stakeholders)
افراد و گروه هایی که در ساخته شدن یک نرم افزار سهم دارند
هر کدام از ذینفعان مایلند که معماری نرم افزار نگرانی ها و دغدغه های آنها را بیشتر پوشش دهد
معماری نرم افزار ابزاری برای ارتباط بین ذینفعان است
4
معماری نرم افزار
5
تیم توسعه دهنده نرم افزار
بازاریابی
کاربر
تیم پشتیبانی
خریدار
هزینه کم ، استفاده از برنامه نویسان موجود
هزینه کم ، رقابت با نمونه های موجود
کارایی ، امنیت
تغییرپذیری
تحویل به موقع، عدم تغییر پذیری
معمار
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بنام خدا
1
مروری بر معماری سازمانی با تاکید بر چارچوب DoDAF
2
عناوین
مقدمه
تاریخچه معماری سازمانی
لزوم معماری سازمانی
تعاریف معماری سازمانی
چارچوب های معماری سازمانی
چارچوب DoDAF
فرامدل DM2
3
مقدمه
معماری سازمانی، چارچوبی برای تبیین، هماهنگسازی و همسوسازی کلیه فعالیتها و عناصر سازمان در جهت نیل به اهداف راهبردی سازمان
نمایش معماری سازمانی با مجموعهای از مدلهای بهم پیوسته و مرتبط
معماری سازمانی ریشه گرفته از بحث «معماری سیستمهای اطلاعاتی» و به خصوص «معماری اطلاعات»
ناشی از گسترش بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمانها و افزایش تعاملات درون و برون سازمانی و همچنین شتاب روز افزون تغییرات
4
تاریخچه
پایهگذاری در سال ۱۹۸۷ با انتشار مقالهای با نام «چارچوبی برای معماری سیستمهای اطلاعاتی» توسط جان زکمن
انجام پروژهای تحقیقاتی ( TAFIM ) در سال ۱۹۹۲، با هدف تهیه یک طرح جامع برای انسجام و هماهنگی کلیة منابع اطلاعاتی در داخل مجموعه وزارت دفاع آمریکا
التزام سازمانهای دولتی آمریکا به تنظیم معماری فناوری اطلاعات سازمانی خود در سال ۱۹۹۶
انتشارسند معماری اطلاعات دولت فدرال حاوی چارچوب معماری سازمانی دولت توسط شورای مدیران ارشد فناوری اطلاعات آمریکا
مستمراً در حال بازنگری و اصلاح است. این سند الگویی برای سازمانهای بزرگ و مشتری مدار است.
5
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
مدرسه
تاریخ نخستین گونه
مدرسه را به طور خلاصه می توان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده می شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدن های همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنت های هزار ساله دنیاهای کلاسیک و خاور نزدیک کهن از طریق امپراطوری های بیزانس و به روی معماری مسجد، مناره و مقبره بر جا گذارده بودند. ولی مدرسه، پاسخی به نیازهای معینی از جامعة اسلامی بود؛ مدرسه طراحی شده بود تا در خدمت یک نهاد کاملا ابداعی قرار گیرد. افزون بر آن، مدرسه مخلوق تمدنی خودباور، شکل یافته و نزدیک به اوج توفیق خود بود: نخستین مدارسی که از آنها در متون یاد می شود مدارس قرن دهمی خاور ایران است.
در این زمان معماری اسلامی سبک های خود را توسعه داده و فکر تبدیل پذیری انواع بنا به یکدیگر نیز – با همین درجه اهمیت امری شناخته شده بود که رباط های تونسی نشانگر آن است. از این رو معماران قرن دهم برای الهام، اختیار جستجو در معماری خود را داشتند. ممکن است این تبدیل پذیری، همانگونه که می توان از حدیث منقول از ابوهریره استنباط کرد، در اعتقاد فرد مسلمان ریشه دوانده باشد: «هر کس به قصد تعلیم و تعلم نیکیها به مساجد ما گام نهد بسان مجاهدان فی سبیل الله است». بدین طریق فعالیتهای آموزشی، عبادی و به خصوص جهادی به یکدیگر پیوسته اند. عملا، بعضی از ریشه های مبهم مدرسه چنین به ذهن متبادر می سازد که نمونه های اولیه این مدارس چیزی جز نهادهای دولتی نبوده اند، که برای این امر خاص طراحی شده و در همین جهت عمل می کردند.
این نهاد به آرامی و با گامهایی طبیعی رشد کرد، و احتمالا متداول شدن آن به واسطة تغییر عمده ای بود که در شیوة آموزش به وجود آمد. در سده های نخستین اسلام اطلاعات صرفاً به طریق دیکته به شاگردان منتقل می شد. از قرن دهم، اگر پیش از آن نباشد، این شیوه آموزش همراه با تشریح و تفسیر «تدریس» شد که به نوبة خود با مباحثه و مناظره توأم بود. بدیهی است که مسجد برای چنین امری، فضایی مناسب نبود و این هم درست نبود که طلاب فقیر در مناره مسجدی بخوابند که در آن درس می خواندند.
در آغاز، مدرسه اطاقی در خانه خود مدرس بود و طبعا مراد از آن صرفا فراهم آوردن فضایی برای درس خواندن طلاب بود نه اینکه در آن بخوابند. نمی توان به دقت گفت که چند سال طول کشید تا این حالت منتهی به تدبیری تا حدی رسمی و دائمی گردید. ولی شواهد بدست آمده از کاوشهای مورخین امروزی که بر روی دوره های پیش از عهد سلجوقی کار می کنند، دلالت بر این امر دارد که دورة حیات «پیش ازتاریخ» مدرسه حداقل به یک قرن و نیم پیش از زمانی برمی گردد که سلاجقه به مدرسه شکل یک نهادی رسمی دادند. به هر حال، بسیار بعید به نظر می رسد که این مدارس اولیه اساساً بناهایی عمومی بوده باشند. تعداد آنها خود دلالت بر این واقعیت دار. به سال 416/6-1025 بیش از بیست مدرسه در شهر کوچک ایالتی ختال گزارش داده شده که هر کدام از آنها دارای موقوفاتی نیز بوده اند. حرکت تبلیغی کرمیه، که در سدة دهم و یازدهم در بخش خاوری ایران از قدرت زیادی برخوردار بود، تمایلات سیاسی و مذهبی مشخصی داشت و مدارس و خانقاههای متعددی از سوی پیروان آن فرقه ساخته شد. غزنویان نیز موقوفاتی را به مدارس اختصاص می دادند تا اسلام را در سرزمین معاندین کافر غور، احتمالا از طریق اعزام هیئت هایی از سوی کرمیه، انتشار دهند.
این گونه بنیادها، بیش از همه باید در بستر سنت پایدار شده مدرسه سازی در شهرهای بزرگ ایران شرقی دیده شود. بهترین مورد مستندسازی شده آن نیشابور است که در آنجا حدود سی و هشت مدرسه پیش از تأسیس نظامیه بزرگ آن شهر (حدود 450/1068) گزارش شده است. ظاهرا قدیمی ترین آنها، که در منابع از آن یاد شده، مدرسه میان داهیه است. این مدرسه احتمالا در پایان قرن نهم بنیان گذارده شده و بولیه ( Bulliet ) دلایل قانع کننده ای آورده تا ثابت کند که آن نخستین مدرسه نبوده است. بعضی از این بناها یا توسط معلمینی بر پا شده که در آن آموزش می داده اند، یا توسط اهل تصوف، یا توسط ثروتمندان برجسته ای که گاه تولیت مدرسه را در طول قرنها به اعضای خاندان خود می سپردند. اتصال مدرسه به خانة بانی آن امری معمول بود و گاه خود خانه تبدیل به مدرسه می شد. غالبا مدرسه در جوار و یا درون مسجدی قرار می گرفت و بانی و یا مدیر آن می توانست در آن دفن شود. برخی از مدارس نیشابور چون تحت توجهات حاکم وقت بوده اند، لذا دارای اهمیت خاصی هستند. مثلا پیش از سال 372/3-982، مدرسه این فورک را حاکم سیمجوری ایجاد کرد؛ برادر محمود غزنوی مدرسه السعیدی/ سعدیه را به سال 390/1000-999 بنیان گذارد؛ طغرل بیگ، سلطانی سلجوقی، مدرسه سلطانیه را به سال 437/6-1045 ساخت. در قرن بعد نیز می باید دیگر شاهزادگان سلجوقی مدارسی را در مرو، بغداد، اصفهان و همدان ساخته باشند. بدین ترتیب بنظر می رسد که مقدم بر سرمایه گذاری حکومت، این نوع بناها دارای سابقه ای قابل توجه بوده اند و نمونه هایی که شاید قدیمی ترین مدارس باقیمانده از گذشته باشند- نظیر بنای سمرقند منتسب به 3/4 ابراهیم اول قره خانی (60-444/68- 1052)، مدرسه معروف خواجه مشهد در تاجیکستان که مشابه و شاید هم عصر بنای قبلی است- نمایانگر این نکته هستند، ولی برنامه ساختمانی در مقیاس عظیم و با اهداف سیاسی مشخص، که توسط نظام الملک آغاز شد، اساسا پدیده ای نو بود.
ریشه های معماری
خاستگاه مدرسه در شرق ایران است و همین امر جستجوی ریشه های معماری این نهاد را در آن منطقه روشن می کند. دو شق محتمل وجود دارد، که اگر یکی را بپذیریم آن دیگری را باید کنار بگذاریم.
اولی، شصت سال پیش توسط بار تولد و با زیرکی خاص او ابراز شده است که می خواهد مدرسه را با Vihars بودایی مرتبط سازد که در آسیای میانه و افغانستان دیده شده است. مکتب بودایی در سده های پیش از فتح مسلمانان این منطقه را اشباع کرده بود و دور از ذهن نیست که نهادی بودایی که کارکردهای عبادی، آموزشی، زندگی اجتماعی و تدفینی را در هم آمیخته، توانسته باشد در ارتباط با شکل گیری مدارس اولیه مؤثر گردد. پیش گویی بار تولد با کشف یک چنین محوطه ای در ادژینه تپه Tepe Adzhina واقع در شمال بلخ تأیید شد. این محوطه مشتمل بر یک مجموعة مرکب از دیر و استوپا است که کلا از دو قسمت مساوی تشکیل شده و بوسیلة گذرگاهی به یکدیگر مرتبط هستند. هر یک از این قسمتها حدود پنجاه مترمربع مساحت دارد. هر دو عنصر دارای نقشة چهار ایوانی و یک حیاط مرکزی است. قسمت مربوط به دیر، علاوه بر حجره های متنوع فرعی، مشتمل بر بناهای جدید، حجره هایی برای راهب ها و تالار اجتماعات بزرگی است که همگی آنها با یک راهرو به یکدیگر مرتبط می شوند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 327 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
هندسه کاربردی رشته مهندسی معماری
هدف :
چگونگی استفاده از ابزار و وسایل ترسیم و تسلط بر آنها.
آشنایی با علائم و قراردادهای ترسیم نقشه برای ثبت و انتقال اطلاعات مختلف.
روشهای ترسیم و ارائه یک بنا بصورت دو بعدی.
ترسیم اشکال سه بعدی از روی تصاویر دو بعدی.
قدرت بخشیدن به تصور فضایی.
آشنا نمودن ترسیم جسم سه بعدی به روی صفحات از طریق قوانین خاص.
کسب توانایی درک و تجسم احجام و دخل و تصرف در آنها.
موضوع:
این درس اهداف خود را از طریق موضوعات زیر بطور موازی دنبال می کند:
1- به دانشجو آمادگی آنرا می دهند که در ذهن خود فضای مورد نظرش را تجسم کند، از هر زاویه ای به آن نگاه کند، در آن دخل و تصرف به عمل آورد و به درک جامعی از آن حجم و فضا دست یابد.
2- توان درک نقشه های معماری و نیز ترسیم دقیق و درست آنها را تقویت می کنند و سرفصلهای زیر را شامل می شوند:
1- به دانشجو آمادگی آنرا می دهند که در ذهن خود فضای مورد نظرش را تجسم کند، از هر زاویه ای به آن نگاه کند، در آن دخل و تصرف به عمل آورد و به درک جامعی از آن حجم و فضا دست یابد.
این تمرینها مبتنی بر سرفصلهای زیرند:.
- شناخت و تصویر کردن خطوط، سطوح، احجام.
تصویر نمودن احجام بر روی صفحات افق و قائم تصویر.
برش احجام با صفحات مختلف و دوران، ترکیب، تسطیع، ترفیع و تداخل آنها.
- تکرار و گسترش احجام و درک فضایی از احجام حاصله و تصور و تصویر نمودن آنها.
- یافتن و تصویر گسترده احجام.
- درک و ساخت احجام از طریق تصاویر آنها.
- انواع روش های نمایش تصاویر را بشناسند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
امنیت در معماری نرم افزار
فهرست مطالب
تعریف معماری نرم افزار
جایگاه امنیت در معماری نرم افزار
مراحل مدل سازی تهدید ها
الگوهای امن در معماری نرم افزار
2
معماری نرم افزار
ساختاری از سیستم که شامل
مولفه های سیستم ،
ویژگی های قابل مشاهده آنها در سطح سیستم و
روابط بین آنها می باشد
به معماری نرم افزار طراحی سطح بالا
(top-level design) نیز می گویند
3
معماری نرم افزار
Architecture
relations
component
component
component
ذینفعان (stakeholders)
افراد و گروه هایی که در ساخته شدن یک نرم افزار سهم دارند
هر کدام از ذینفعان مایلند که معماری نرم افزار نگرانی ها و دغدغه های آنها را بیشتر پوشش دهد
معماری نرم افزار ابزاری برای ارتباط بین ذینفعان است
4
معماری نرم افزار
5
تیم توسعه دهنده نرم افزار
بازاریابی
کاربر
تیم پشتیبانی
خریدار
هزینه کم ، استفاده از برنامه نویسان موجود
هزینه کم ، رقابت با نمونه های موجود
کارایی ، امنیت
تغییرپذیری
تحویل به موقع، عدم تغییر پذیری
معمار
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بنام خدا
1
مروری بر معماری سازمانی با تاکید بر چارچوب DoDAF
2
عناوین
مقدمه
تاریخچه معماری سازمانی
لزوم معماری سازمانی
تعاریف معماری سازمانی
چارچوب های معماری سازمانی
چارچوب DoDAF
فرامدل DM2
3
مقدمه
معماری سازمانی، چارچوبی برای تبیین، هماهنگسازی و همسوسازی کلیه فعالیتها و عناصر سازمان در جهت نیل به اهداف راهبردی سازمان
نمایش معماری سازمانی با مجموعهای از مدلهای بهم پیوسته و مرتبط
معماری سازمانی ریشه گرفته از بحث «معماری سیستمهای اطلاعاتی» و به خصوص «معماری اطلاعات»
ناشی از گسترش بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمانها و افزایش تعاملات درون و برون سازمانی و همچنین شتاب روز افزون تغییرات
4
تاریخچه
پایهگذاری در سال ۱۹۸۷ با انتشار مقالهای با نام «چارچوبی برای معماری سیستمهای اطلاعاتی» توسط جان زکمن
انجام پروژهای تحقیقاتی ( TAFIM ) در سال ۱۹۹۲، با هدف تهیه یک طرح جامع برای انسجام و هماهنگی کلیة منابع اطلاعاتی در داخل مجموعه وزارت دفاع آمریکا
التزام سازمانهای دولتی آمریکا به تنظیم معماری فناوری اطلاعات سازمانی خود در سال ۱۹۹۶
انتشارسند معماری اطلاعات دولت فدرال حاوی چارچوب معماری سازمانی دولت توسط شورای مدیران ارشد فناوری اطلاعات آمریکا
مستمراً در حال بازنگری و اصلاح است. این سند الگویی برای سازمانهای بزرگ و مشتری مدار است.
5
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 24 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
ارزش ها
فصل ششم
مدیریت منابع انسانی
در ورزش و تفریحات سالم
به معادل یا بهای یک چیز عملی که بر حسب پول یا کالا و یا آنچه مطلوب است یا باور به آنچه باید باشد اشاره می کند.
مؤثر در اهداف و تصمیمات بلند مدت
مبهم ترین زمینه تفاوت های فردی
میزان تحمل=سازگاری ارزش
ارزش
یک ارزش، باور با ثباتی است که روش خاصی از رفتار یا هدفی نهایی را به طور مشخص منجر می شود.
ارزش ها، باورها، نگرش ها و هنجارها
1- باورهای پدیدار شناختی (طبیعت اشیاء یا اشخاص)
2- باورهای علی (روابط علی بین پدیده مشاهده شده)
3- باورهای هنجاری (حالت های ترجیحی فرد)
طبقه بندی باورها (اسپرول، 1984)
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 21 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
...................................
مدیـریت صادرات و واردات
8. نقش حمل ونقل در بازرگانی خارجی
...................................
حمل ونقل زمینی :
1- حمل ونقل توسط قطار :
حمل ونقل ریلی یکی از بخشهای مهم سیستم حمل ونقل که نقش عمده ای را در عرضه اقصادی ، صنعتی ،واجتماعی کشورها ایفا میکند راه آهن دارای مزایای نسبی خاص ، ظرفیت بسیار بالا ،مصرف انرژی وآلودگی کم ، نرخ کرایه پائین ، وایمنی نسبت به سایر وسیله های حمل ونقل استفاده از آن را توجیه میکند .
2- حمل ونقل جاده ای (داخل یک شهر ، مابین شهر ها، مابین کشور ها ) :
سوابق تاریخی حمل ونقل در جهان حاکی از آن است که جاده همواره یکی از راههای اصلی جابجائی بار ومسافر بوده وهست بنابراین حمل ونقل جاده ای در سطح جهان ، بیشترین سهم را در جابجائی بار ومسافر به خود اختصاص داده است .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 135 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی
عنوان دوره:مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی
هدف:
آشنایی مدیران غیر مالی با مفاهیم، مفروضات، روشها و تکنیکهای کاربردی مدیریت مالی به منظور ارتقاء کیفیت تصمیم گیری.
جلسه اول
کلیات، مفاهیم و تبیین نقش اطلاعات مالی در تصمیم گیری
تبیین جامع وظایف مدیریت مالی
تبیین جامع انواع تصمیمات مالی
تبیین جامع تحلیل گری مالی و کارکردهای آن
تبیین مفهوم برنامه ریزی سود و تحلیل و تبیین رویکرد C.V.P و تکنیک نقطه سربسر (B.E.P)
بودجه بندی سرمایه ای (روشها و کاربردها)
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی
عنوان مقاله
نشریه ی بین المللی مدیریت مهمان پذیری شماره 35( سال 2013) صفحات 347-339
رهیافت های مدیریت منابع انسانی در هتل های اسپانیا: تحلیل مقدماتی
بارتوله مه مارکو-لاجارا، مرسدس ابدا-گارسیا
Bartolome Marco- Lajara
Mercedes Ubeda- Garcia
چکیده
با وجود اینکه کشور اسپانیا به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می شود، اما شرکتهای گردشگری اسپانیا باید به شکل رقابتی تر عمل کنند تا همواره به جذب گردشگران از سایر کشورها بپردازند. برای نیل به این هدف، بکارگیری استراتژی های منابع انسانی مفید خواهد بود. پژوهش حاضر با هدف شناسایی کارکردهای خاص منابع انسانی است که توسط هتل ها بکار گرفته می شوند. متغیرهای مورد پژوهش همان متغیرهایی هستند که با پروفایل منابع انسانی( تعداد کارمندان، ملیت و جنسیت آنان) و استراتژی های منابع انسانی( استراتژی های استخدام، جذب و آموزش) در ارتباط هستند.
پژوهش بر روی هتل های موجود در منطقه آزاد والنسیا نشان می دهد که رهیافت گونه ی سخت منابع انسانی در آن رایج بوده و اینکه هتل ها بدون در نظر گرفتن طبقه بندی یا استراتژی رقابتی شان( رهیافت فراگیر) از رهیافت های منابع انسانی مشابهی استفاده می کنند.
مقدمه
گردشگری یکی از نیروهای محرک در اقتصاد اسپانیا قلمداد می شود. حتی شاید با در نظر گرفتن سهم آن در تولید ناخالص داخلی این کشور( حدود 13 درصد)، بتوان از آن به عنوان مهمترین نیروی محرک اقتصاد اسپانیا عنوان نمود. همچنین با توجه به اینکه کشور اسپانیا، پس از فرانسه و آمریکا، به عنوان سومین مقصد گردشگری بین المللی در دنیا به شمار می رود، اهمیت فعالیت های گردشگری در این کشور نیز مشهود می باشد؛ البته در قالب درآمد گردشگری، پس از کشور آمریکا، در جایگاه دوم دنیا قرار دارد( سازمان جهانی گردشگری، WTO ).
این امر نیز قابل استناد است که اسپانی با رقابت فزاینده ای با سایر مقاصدی( عمدتا کشورهایی که در امتداد سواحل دریای مدیترانه واقع شده اند)، روبه رو است که سالانه شمار زیادی از گردشگران بین المللی را به خود جذب می کنند.
یکی از دلایل احتمالی این وضعیت به میزان رقابت پذیر بودن زیاد شرکتهای خارجی مربوط می شود که خدمات مشابهی را با قیمتی نازل تر از شرکت های اسپانیایی ارائه می دهند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 17 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام اول معلم هستی
موضوع:
مدیریت اردو های ورزشی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 295 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم
بازاریابی بین المللی ( رشته مدیریت بازارگانی)
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 33 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری
تعریف :
– استخراج دانش از انبوه داده ها
– کشف الگوها و قوانین پنهان در داده ها
داده کاوی
یک شرکت تجاری می تواند با داده کاوی از طریق درک بهتر مشتریانش فرآیند های بازاریابی، فروش و عملیات حمایت از مشتریانش را بهبود بخشد.
Related Fields
Statistics
Machine
Learning
Databases
Visualization
Data Mining and
Knowledge Discovery
Data Mining Tasks:
Classification
Estimation
Prediction
Association Rules
Clustering
Profiling
وظایف داده کاوی :
طبقه بندی
برآورد
پیش بینی
قوانین وابستگی
خوشه بندی
توصیف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 51 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک
فصل اول : ماهیت مدیریت استراتژیک در این فصل چندین موضوع بر همه فصل های کتاب اثرات زیادی دارند 1- رویدادهای جهانی : بر همه تصمیمات استراتژیک اثرات واقعی دارند 2- فن آوی اطلاعات : بصورت یکی از ابزارهای حیاتی برای مدیریت استراتژیک درآمده است ( شبکه رایانه جهانی ) 3- محیط طبیعی : به صورت یک موضوع بسیار مهم مدیریت استراتژیک رویدادهای جهانی ( مرز کشورها نمی تواند محدوده تصورات ما را تعیین کنند )
پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان ادارک مدیران از عوامل زیرمی باشد شرکت های رغیب بازارها قیمت ها عرضه کنندگان مواد اولیه توزیع کنندگان دولت ها بستانکاران مشتریان که در سراسر دنیا وجود دارند .
تعریف مدیریت استراتژیک : هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان راقادر می سازد به هدفهای بلندمدت خود دست یابد . فرآیند مدیریت استراتژیک ( Strategies management process ) -1 تدوین استراتژی ها -2 اجرای استراتژی ها -3 ارزیابی استراتژی ها
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 92 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدا
مدیریت و تشکیلات کارگاهی
سرفصل های درس
سرفصل های درس :
تعریف پروژه و چگونگی شکل گیری آن
انواع روشهای اجرا از نظر عوامل درگیر در اجرا
بررسی فعالیت های مدیریت طرح، مشاور و پیمانکار
بررسی عوامل درگیر در یک کارگاه ساختمانی و روابط بین آنها
نظام ارتباطی عوامل کارگاه
انواع پیمان
برنامه ریزی و کنترل پروژه
معرفی ابزارهای برنامه ریزی و کنترل پروژه
توضیحات روش مسیر بحرانی
مدیریت
تعریف مدیریت :
مجموعه اقداماتی که با بهترین کیفیت و کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده ای را محقق نماید.
پروژه
تعریف پروژه :
پروژه ، مجموعه ای منحصربهفرد از فعالیتها ی هماهنگ شده با نقطة شروع و پایان مشخص میباشد، که توسط فرد یا سازمانی انجام میشود تا اهداف مشخصی را در قالب زمانبندی، هزینه و عملکرد از پیش تعریف شده، برآورده سازد. بعبارت ساده تر پروژه تلاشی موقتی بوده که برای ارایة خدمات، یا محصول یا نتیجهای منحصر بهفرد انجام میگیرد.
.
پروژه
کلیة کارهایی که سازمانها انجام میدهند را میتوان در قالب پروژه یا عملیات تقسیم بندی کرد.
خصوصیات مشترک پروژه و عملیات :
نیاز به نیروی انسانی
دارای منابع محدود
برنامهریزی، اجرا و کنترل میشوند.
تفاوت اصلی :
عملیات، کارهای مستمر و تکراری هستند در حالکیه پروژهها موقتی و منحصر به فرد هستند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
برند سازی , برند ورزشی و مدیریت برند
2
مدل های مدیریت برند
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 73 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
سیل
جنگ
زلزله
سلاحهای شیمیایی و اتمی
آتش سوزی
انرژی
رانش زمین
بهمن
تروریسم
طوفان
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 354 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
اصول مدیریت( مب انی سازمان و مدیریت )
یا مقلب القلوب والابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال